Tuesday, August 18, 2009

AHLAN YA RAMADHAN...

by: Sufiy


Pejam celik pejam celik tanpa kita sedari kita sudah berada di akhir bulan Syaaban dan bakal bertemu bulan Ramadhan yang sangat kita rindui tidak lama lagi, semoga kita sempat sampai di bulan yang penuh barakah itu. Ahlan ya Ramadhan. Ramadhan menggamit kita, Ramadhan melambai kita... Mari bersama kita menyemarakannya. Jadikanlah seolah-olah Ramadhan ini Ramadhan yang terakhir buat kita... Justeru rebutlah dengan tawaran taqwa dari ALLAH...


"Wahai orang-orang yang beriman diwajibkan ke atas kamu berpuasa sebagaimana diwajibkan atas orang-orang sebelum kamu agar kamu bertaqwa"
(Al-Baqarah: 193)

Rasulullah ketika menjelang Ramadhan akan mengingatkan para sahabatnya. Antaranya baginda menyampaikan khabar gembira kepada para sahabatnya dengan bersabda :" Sesungguhnya telah datang kepadamu bulan Ramadhan, bulan yang diberkati. Allah memerintahkan kamu berpuasa di dalamnya. dalam bulan Ramadhan dibuka segala pintu syurga, dikunci segala pintu neraka dan dibelenggu segala syaitan. Di dalamnya ada satu malam yang lebih baik dari seribu malam..."

Jadi apa tunggu lagi, sama-samalah kita mengejar bulan Ramadhan ini. Mari kita meriahkan kedatanganya... Dakaplah Ramadhan dengan bersunguguh-sungguh... Hiasilah Ramadhan dengan wangian amal..

0 comments:

Post a Comment